Závod na Facebooku: Profil, skupina nebo stránka?

05. 02. 2020

Troufáme si říct, že pro správnou propagaci je přítomnost na sociálních sítích nutnost. I když světově zájem o Facebook upadá, pořád je to nejdůležitější a asi i nejsnadnější způsob, jak oslovovat a komunikovat se závodníky. Stejně jako webová stránka, je i Facebook důležitý pro viditelnost vašeho závodu.

Na Facebooku můžete být aktivní různými způsoby:

Soukromý profil

Pokud se registrujete na Facebook, můžete si například dát jméno “Běžecký” a příjmení “Závod okolo jezera”, ale nedělejte to. Porušujete tím pravidla, která říkají, že soukromé profily mají mít skuteční lidé. Navíc vaše možnosti propagace a získávání fanoušků - závodníků budou omezené, jelikož každý váš “fanoušek” musí být zároveň váš “přítel” na Facebooku, což se lidem nemusí líbit, protože máte najednou přístup ke všemu, co sdílí.

Skupina

Můžete také založit nějakou zájmovou skupinu, která může být veřejná nebo tajná (nevyhledatelná). Nehodí se na propagaci závodu, protože u ní nejsou ty správné nástroje. Skupiny jsou stavěné hlavně na diskuze a spolupráci, kde obsah tvoří samotní členové skupiny. Můžeme je doporučit jako dobrý nástroj pro organizaci závodů, např. mezi organizátory, dobrovolníky, kde jsou diskuze dobré a není potřeba diskutovat v reálném čase.

Stránka

Stránky jsou ten správný nástroj, který Facebook nabízí. A určitě je znáte, používají je firmy, značky, produkty. Stránky a reklamy na nich jsou hlavním zdrojem příjmů Facebooku. Stejně, jako světové značky, zde můžete tvořit obsah pro vaše fanoušky/závodníky: Posílat fotky, informovat o dění okolo závodu a snažit se, aby měl váš obsah i stránka co největší dosah a posbíral co nejvíce “To se mi líbí” (like). Facebook vám dává k dispozici mnoho užitečných nástrojů, např. demografické statistiky, možnost odložených příspěvků nebo třeba šablony pro rychlé odpovědi u zpráv. Velmi jednoduché je si zaplatit reklamu, aby váš příspěvek vidělo více lidí. V jednoduchém režimu spustíte reklamu defacto kliknutím na tlačítko. Je toho mnoho a doporučujeme si vše pořádně proklikat, abyste věděli, co Facebook vlastně umí.

Velká výhoda je, že o stránku se může starat více lidí, takže se o práci s propagací závodu můžete podělit.

Pokud chcete spravovat stránky a nechcete jako osoba mít soukromý profil na Facebooku vůbec, lze vytvořit i “firemní profil”, na kterém nemusíte nic sdílet ani mít přátele.

Tip: Pokud již máte vaše stránky jako soukromý profil, lze jej jednoduše převést na stránku, pomocí tohoto nástroje. Všichni vaši přátelé se převedou na fanoušky, jenom si dejte pozor - všechno bude najednou veřejné! Například u fotek to může být problém.

Čtěte náš blog, budeme se propagaci na Facebooku dále věnovat.


Naše služba naZavody.cz je optimalizovaná pro Facebook, takže závodníci vidí fotku a základní informace a přitom stačí jenom vložit odkaz:

Příspěvek na Facebooku s úvodní fotkou a popisem

naZavody.cz s.r.o. © 2020